take over
take over

Köpvillkor

Leverans

Leveranstid är 3-6 arbetsdagar inrikes. Vid eventuell försening vid hanteringen hos oss kommer du utan dröjsmål att få information om detta och om vi inte inom skälig tid kan avhjälpa felet så har du som konsument rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för eventuella förseningar från transportbolaget. Du måste dock alltid kontakta oss och meddela oss om hävning av ordern innan ordern skickas iväg. Du står för kostnader som är förenliga med outlöst paket och returfrakt om försändelsen har lämnats över till speditör.

För outlösta paket debiteras frakt, returfrakt och hantering för returen motsvarande belopp på 300 kr. Om orderbeloppet understiger omkostnaderna för frakt och hantering kvarstår hela orderbeloppet. Det innebär alltså att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss. Kostnader som är förenliga med returen står du för. Paketet ligger i 14 dagar hos postombudet, den 15:e dagen returneras paketet till avsändaren om paketet ej hämtats ut. Vid hämtning av paket uppvisas giltig legitimation samt uppges de löpnummer som aviserats.

Under vår högsäsong från och med 1 november till och med 1 mars kan vi tyvärr inte erbjuda delleveranser av Budbee-ordrar. Saknade produkter i ordrar med detta leveranssätt under angiven period så makuleras och krediteras löpande av vår administration så ordern kan skickas inom angiven leveranstid. Du som kund får i samband med detta besked om vilka produkter som inte kunnat levereras samt information gällande återbetalningen.

Leverans utomlands

Vi levererar även utomlands till Danmark, Norge och Finland. Kontakta oss för mer information!
kundservice@harmoniq.se

We also deliver to Denmark, Norweig and Finland. Please contact us for more information!
kundservice@harmoniq.se

Frakt

OBS! Vi har bytt speditör
Vid månadsskiftet oktober-november 2020 genomfördes ett byte av speditör från DHL till DB Schenker. Det innebär att Du som stammis kanske får din order till ett annat ombud än Du är van vid eller Du som valt en delleverans får dina försenade varor med DB Schenker istället. Leveranser med Budbee hanteras som vanligt och påverkas inte av dessa förändringar. Har Du frågor gällande din order eller leveransen så är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst via vår chatt, Mina sidor eller mail så besvarar vi ditt ärende så fort vi kan.

Klimatkompenserat med DB Schenker
För frakt med DB Schenker tillkommer en avgift på 10kr om köpesumman överstiger 300kr. Är köpesumman under 300kr ligger fraktkostnaden på 50kr. Ditt paket skickas spårbart och försäkrat, så att du kan känna dig trygg från köp till att ordern landat hos dig. Leveranstid med DHL är 2-4 arbetsdagar. Alla leveranser med DB Schenker klimatkompenseras som en del i målet att minska utsläppen av CO2 med 70 % till år 2030.

För frakt med Budbee tillkommer en avgift på 39kr om köpesumman överstiger 300kr. Är köpesumman under 300kr ligger fraktkostnaden på 69kr. Ditt paket skickas spårbart och försäkrat, så att du kan känna dig trygg från köp till att ordern landat hos dig. Med Budbee får du leverans direkt hem till dörren, du kan enkelt spåra paketet i Budbee's egen app. Du kan också enkelt ändra den föreslagna leveranstiden kostnadsfritt om den inte skulle passa. Om du gör din order innan kl. 13:00 så skickas din order samma dag. Leveranstid med Budbee är 1-2 arbetsdagar. OBS! Om leverans ej går att genomföra med Budbee kommer försändelsen att skickas till närmaste DB Schenker ombud istället och mellanskillnaden på fraktkostnaden kommer att återbetalas. 

Vi jobbar aktivt för att minimera belastningen på naturen! Därför packar vi produkterna med omsorg för naturen och använder inte bubbelplast som packmaterial. Hos oss kan du vara trygg med att du gör ett bra miljöval.

Utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 300kr.
Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som är skickad tillkommer en avgift à 275kr. 

Hållbar miljö

Största delen av miljöförstöring inom ehandel är paketering och transport. Vi jobbar med en hållbar miljöutveckling och därför är vår kartong gjord av återvunnet material samt packmaterialet av återvunna kartonger. Detta för att vi ska kunna förändra det vi kan för att bidra till mer hållbar miljö. Vi anser att då packmaterialet och kartongen ändå kommer slängas av konsumenten så gör vi vad vi kan för miljön genom att bara använda oss av återanvänt material och på så sätt blir påfrestningen på miljön mindre.

Auktoriserad Återförsäljare

Vi levererar produkter endast från auktoriserade generalagenter i Sverige. Vi erbjuder med andra ord INGA importerade varor och Du kan vara säker på att Du får en ny och fräsch produkt. Kontakta oss gärna för mer information.

Du kan betala på fyra sätt
1. Kortbetalning, betala säkert med kort via SVEA säker kortbetalning.
Vid kortbetalning tillkommer det inga avgifter, summan att betala blir summan Du handlat för + fraktavgift. Vid kortbetalning debiteras kortet direkt.

2. Faktura, vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av HARMONIQ överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Harmoniq tar ut en fakturaavgift på 19kr per fakturaköp. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

3. Delbetala, genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Uppläggningsavgifter för avtal med olika löptid:
3 månaders löptid har en uppläggningsavgift på 95 kr och en aviavgift på 29kr.
6 månaders löptid har en uppläggningsavgift på 195 kr och en aviavgift på 29kr.
12 månaders löptid har en uppläggningsavgift på 295 kr och en aviavgift på 29kr.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 6 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
 
4. Swish, Betala din order direkt genom Swish-appen i din telefon och ditt bank-id. Vid inbetalning via Swich i de fall du ej har valt swish-betalning på din order måste du alltid kontakta oss.
För att betala gör du följande:
Öppna Swishappen
HARMONIQs swishnummer är: 123 613 91 58
Ange ditt ordernummer i meddelanderutan.
Ju snabbare vi får betalningen, desto snabbare kan vi hantera din order.

Retur & ångerrätt

Du som kund har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från det att Du har tagit emot Din beställning enligt Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/). 

Observera att du måste hämta ut varan innan du gör en retur. Du kan ej låta den returneras från ombudet. Outhämtade paket hanteras enligt villkoren för detta. 

Du står själv för returkostnaden, väljer fraktsätt och fraktbolag. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov.

Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera returen på ett korrekt sätt.Vi ser gärna att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka dina varor till oss så vi kan förbereda ditt ärende.

OBS! Varorna ska skickas till olika adresser beroende på om du skickar försändelsen som paket eller i form av brev. Är du osäker på vilken adress du ska välja ber vi dig att fråga oss via mail innan du skickar din försändelse (kundservice@harmoniq.se).

Använder du brevtjänster skickar du försändelsen till: (inklusive rekommenderat brev och vadderade kuvert)
HARMONIQ AB
Att. Order
Stora Gatan 26-28
72212 Västerås

Använder du pakettjänster skickar du försändelsen till:
HARMONIQ AB
Att. Order
Citytunneln, Centrakajen
72212 Västerås

Observera att vi ej kan garantera en avbeställning av redan lagd order. Detta då vi har som mål att bearbeta inkommande ordrar så snart som möjligt. Kan ordern inte stoppas på grund av att den redan gått iväg från oss när vi hanterar ditt ärende, kan du göra en retur. Ångrad vara skickas tillbaka till oss inom 14 dagar från det att du har mottagit produkten enligt distansköpslagen. Läs mer om våra villkor för retur nedan.


Kundansvar:

Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Plastemballage på bland annat doftförpackningen får ej ha öppnats vid retur. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2005.59 § 11 punkt 5. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och försegligen har brutits av konsumenten. För övriga varor får produkten kontrolleras inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För öppnade produkter som används ovårdat görs ett prisavdrag på skälig summa. 

Återbetalning vid ångrad order sker med samma betalsätt som köpet. Hela summan exklusive frakt och avgifter betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om ångrad order dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänds.

Reservationsavgift

Ordrar med leveranssätt ’HÄMTA I BUTIK’ innefattar en reservationsavgift om 60 kronor. Avgiften ingår i det totala orderbeloppet för fullföljt köp. Vid annullering, efter meddelande om att ordern finns att hämta i butik, görs ett avdrag på återbetalning/faktura. Skulle den totala kostnaden understiga 60 kronor kvarstår det totala orderbeloppet.
Önskar du ändra leveranssätt kan du få varorna skickade enligt gällande fraktkostnader. Vid önskemål om att ändra leveranssätt är du välkommen att kontakta vår kundtservice.

Ångerblankett från Konsumentverket.


Byte av vara

Du som kund har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från det att Du har tagit emot Din beställning, www.konsumentverket.se. Du är själv ansvarig för att Din retur kommer fram till oss. Du väljer själv om du skickar Din produkt som vanligt brev eller som rekommenderad post. Som kund betalar Du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Plastemballage/försegling på bland annat doftförpackningen får ej ha öppnats vid retur. Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2005.59 § 11 punkt 5. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och försegligen har brutits av konsumenten. För övriga varor får produkten kontrolleras inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För öppnade produkter  som används ovårdat görs ett prisavdrag på skälig summa. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

OBS! Varorna ska skickas till olika adresser beroende på om du skickar försändelsen som paket eller i form av brev. Är du osäker på vilken adress du ska välja ber vi dig att fråga oss via mail innan du skickar din försändelse (kundservice@harmoniq.se).

Använder du brevtjänster skickar du försändelsen till: (inklusive rekommenderat brev och vadderade kuvert)
HARMONIQ AB
Att. Order
Stora Gatan 26-28
72212 Västerås

Använder du pakettjänster skickar du försändelsen till:
HARMONIQ AB
Att. Order
Citytunneln, Centrakajen
72212 Västerås


Observera!
Maila oss alltid innan Du sänder tillbaka Din retur!
order@harmoniq.se

Vid byte av vara där ny vara skall skickas tillkommer en avgift på 50kr i extra frakt. Denna avgift betalas via faktura om inget annat avtalats.

Återbetalning vid eventuell mellanskillnad sker med samma betalsätt som köpet. Mellanskillnad som skall betalas av kunden vid byte av vara faktureras om inget annat avtalats.


Garanti

Samtliga el-produkter som saluförs av HARMONIQ AB säljs med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga ghd värmeverktyg erhåller 2 års garanti. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. 3 års reklamationsrätt gäller för samtliga produkter. För hälotillskotten gäller 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag (vilket som kommer först).


Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om Du behöver utnyttja garantirätten.
Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Reklamation

Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts, 2 månader anses som skälig tid.

Vid fraktskada på produkten mailas bilder på skadan och emballage till oss på kundservice@harmoniq.se i samband med att försändelsen hämtas ut. Notera att en synlig fraktskada måste anmälas till oss inom 4 arbetsdagar för att vi ska kunna ta ärendet vidare. Spara emballaget för eventuell ytterligare dokumentation då detta kan komma att begäras in från oss. Reklamationen kan komma att nekas av oss om fullständig dokumentation av emballage saknas eller anmälan inkommer till oss efter reklamationstiden.

Godkänd reklamation ersätts i första hand av en ny likadan eller likvärdig vara. Återbetalning vid godkänd reklamation sker med samma betalsätt som köpet. Summan betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om reklamerad produkt, dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänds. Retur av vara samt återbetalning sker utan onödigt dröjsmål.

Samtliga el-produkter som saluförs av HARMONIQ AB säljs med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. 3 års reklamationsrätt gäller för samtliga produkter. För hälsotillskoten gäller 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag (vilket som kommer först).

Du är själv ansvarig för att din reklamation kommer fram till oss. Du väljer själv om du skickar din produkt som vanligt brev eller som rekommenderad post.

Vid reklamation av ghd-produkter kontaktas leverantören Coty. Klicka här för att komma i kontakt med dem.

Europeiska kommissionens oline-plattform för tvistlösning (ODR)
Allmänna Reklamationsnämden Box 174, 101 23 Stockholm, 08-508 860 00


Service

Vi levererar produkter endast från auktoriserade generalagenter. Vi erbjuder med andra ord INGA importerade varor och Du kan vara säker på att Du får en ny och fräsch produkt.
Kontakta oss gärna för mer information.

Kundservice:  kundservice@harmoniq.se
Vi besvarar Dina frågor angående Ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får Du meddelande om fördröjning. Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att Du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan så som tryck och skrivfel samt slutförsäljning. Skulle en produktinformation vara felaktig har konsument rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.

Hos oss kan Du vara trygg när Du lämnar Dina uppgifter. Vi lämnar ej ut telefonnummer, adresser, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Du är själv ansvarig för att Din reklamation kommer fram till oss. Du väljer själv om du skickar Din produkt som vanligt brev eller som rekommenderad post. Som kund betalar Du själv eventuell returfrakt.

Priserbjudanden

Erbjudanden/priser som gäller på webbshopen gäller endast på webbshopen.

Rabatter är alltid beräknade på butikspriset.

Övrigt

Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan så som tryck och skrivfel samt slutförsäljning. Skulle en produktinformation vara felaktig har konsument rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.

Bruksanvisning i fysisk eller digital form medföljer de produkter där detta krävs för användning av produkten.

Harmoniq uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat. Vi följer personuppgifts lagen (PUL).

En länk till dessa köpvillkor finns med i den orderbekräftelse som mailas ut vid en genomförd beställning.

Din produkt är tillagd

×
Startsidan