take over
take over
Escada – Kärnan av feminin lyx
Escada – Kärnan av feminin lyx

Escada – Kärnan av feminin lyx

Elegans och glamour är Escadas riktlinjer. De erbjuder en unik livsstil där man hyllar det kvinnliga och representerar kärnan av feminin lyx. Escada kvinnan är naturligt dragen till ögonfångande, feminin, glamorös, fräsch och modern stil, oavsett tillfälle.

Den första kollektionen som lanserades var Escada – Sporty Elegance, där visionen föddes: prisvänligt, sofistikerat, innovativ design och komponenter för att mixa och matcha under årstiderna. Den tidigare svenska modellen och grundaren Margaretha Ley hade med sin utbildning, erfarenhet och inte minst sagt sin talang för färger, detaljer och känsla för vad kvinnor vill ha den optimala grunden för att starta företaget. Varumärket står för feminin elegans som inte avviker från ljusa kontraster och starka element. Färgstarka mönster och kombinationer uppfångat av dåtidens extroverta 80-tals själ är vad som än idag lever kvar för Escadas image.

1993 lanserade Escada den första säsongsdoften “Chiffon Sorbet” vilket var startskottet för limited edition sommarvarianterna. Doften var inspirerad av Escadas vår och sommar klädeskollektion och detta koncept används fortfarande idag. Det har gett många älskade och saknade linjer i parfymbranchen. I Januari 2018 har den nya succédoften Sorbetto Rosso lanserats. Det är en underbar doft inspirerad av de härliga dofterna från frukträden längs Amalfikusten kombinerat med den ljuvliga sjöbrisen. Det är en fantastisk frisk doft med tydliga noter av vattenmelon.

Escada Sorbetto Rosso EdT
fr. 200 kr

Dagens Escada har uppdaterat sin vision och märkesimage, Escada star idag för glamour, känslosam kvinnlighet och modern elegans. Varumärket har ett sortiment som kan passa för varje tillfälle och är fyllt med produkter som är ett måste oavsett om det är till kontoret, hemmet eller festen! Escada erbjuder en livsstil där kvinnan är naturligt dragen till ögonfångande, feminin, glamorös, fräsch och modern stil.

”If a woman wants more excitement in her life, she can wear it” - Margaretha Ley, grundare till Escada

Fiesta Carioca som var en ”cocktail av passion och nöje” som Escada beskriver den. En perfekt balanserad doft mellan blommor såsom viol, jasmine, passion- och apelsinblomma och frukterna hallon och passionsfrukt.

Escada Fiesta Carioca EdT
fr. 200 kr

Doften Celebrate N.O.W. handlar om att lova sig själv att fira ”the Nature Of Woman”. Öppna ögonen och se att varje dag är en gåva. Doften symboliserar kvinnan som är fullständig, sofistikerad och nyfiken samtidigt som hon förstår att varje dag ska tas tillvara på. En oväntad, pulsökande och feminin doft som tillför energi och självförtroende som kan erövra allt. Basnoterna är en explosion av naturliga element som byggs upp av en varm bas av kanel och tonka bönor. I hjärtat av doften hittar vi den blommande magnolian och i toppen finns en kryddig ingefärsshot.

Escada Celebrate Now EdP
fr. 220 kr

Förutom Escadas sommar säsongsdofter finns succée signaturdofterna Magnetism, Especially Escada, som är en blommig doft som omfamnar lycka och elegans, och Escada Joyful, en lyxig och feminin doft som fångar den vackra upplevelsen av en blommbukett.

Din produkt är tillagd

×
Startsidan
Chloe
Chloe NOMADE EdP 30 ml
Chloe NOMADE EdP 50 ml
Chloe NOMADE EdP 75 ml