Hos Harmoniq kan du handla tryggt och säkert, men även vi har köp- och leveransvillkor som du kan ta del av innan eller efter ditt köp. På denna sida hittar du bland annat information om betalning och betalsätt, leverans och fraktsätt, garanti, retur och ångerrätt, byte av vara och reklamation.
Trygga köp.
Hos oss kan du vara trygg när du lämnar dina uppgifter. Vi lämnar inte ut telefonnummer, adresser, e-post eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller ej. Vi använder endast information för att kunna handlägga kundernas ordrar vilket är via Klarna där Klarna använder sin egen dataskyddsinformation.
Betala smidigt via Klarna.
På Harmoniq kan du betala smidigt via Klarna med olika betalsätt.
Swish
Betala säkert via Swish genom Klarna och ditt bank-id.
Faktura 30 dagar
- Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna.
- Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
- Samtliga fakturor är av HARMONIQ överlåtna till Klarna.
- Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
- Harmoniq tar ut en fakturaavgift om 0kr per fakturaköp.
- Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
- Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00, klicka här för att läsa mer.
Månadsfaktura
Genom vårt samarbete med Klarna kan du samla ihop ditt köp till en månadsfaktura. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
1. En månadsfaktura oberoende av hur mycket du handlat.
2. Tydligt och lätt att hantera dina köp i appen.
3. Betala alla köp direkt eller dela upp dem som det passar dig.
4. Klicka här för att läsa mer.
Bankkonto - betala direkt
Med Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning hos oss (med ett autogiromedgivande), antingen via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt Bank-ID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Vi delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank. Pengarna dras om 1-2 dagar och behöver godkännas med bank-id. Betalning med autogiro erbjuds kunder efter en godkänd kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning inhämtas.
Hur och när dras pengarna från ditt konto?
Normalt dras pengarna från ditt konto två bankdagar efter att butiken hanterat din beställning, vanligtvis när varorna skickas av butiken, eller direkt vid köpet av digitala varor. Du kan läsa mer om när pengarna dras från ditt bankkonto och vad som gäller för din betalning i Klarnas villkor för autogiro. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köparskydd. Du kan kan läsa mer om hur vi hanterar din data i vår Dataskyddsinformation.
Delbetalning
Uppläggningsavgifter för avtal med olika löptider:
- 12 månaders löptid har en uppläggningsavgift om 0 kr och en administrativ avgift om 0kr/mån.
- 24 månaders löptid har en uppläggningsavgift om 0 kr och en administrativ avgift om 0kr/mån.
- 6 månaders löptid har en uppläggningsavgift om 0 kr och en administrativ avgift om 0kr/mån.
- (Effektiv ränta 23,07 %, årsränta 18,9%.)
Banköverföring
- Använd dina vanliga bankuppgifter
- Enkelt och säkert
- Omedelbar transaktionsbekräftelse
Kortbetalning
Betala säkert med kort via Klarna säker kortbetalning. Vid kortbetalning tillkommer det inga avgifter, summan att betala blir summan Du handlat för + fraktavgift. Vid kortbetalning debiteras kortet direkt.
Orderbekräftelse
När du shoppar får du en orderbekräftelse på ditt köp till din email. Email från oss kan hamna i skräpposten, så vi ber dig att kontrollera din skräppost om du saknar en orderbekräftelse från oss. Har den hamnat i skräpposten så kan du lägga till ”order@harmoniq.se” och ”kundservice@harmoniq.se” under ”Betrodda avsändare” så att du inte missar viktig information vi kan komma att skicka till dig.
Notera att hos vissa hotmail-användare blockerar mailklienten våra mail utan att gå vidare till skräpposten. I dessa fall rekommenderar vi att ni kontaktar oss omgående för en manuell bekräftelse.
Vänligen kontrollera alltid din orderbekräftelse och återkom till oss om något är felaktigt. Du som kund ansvarar för att se till att kontakta oss om du saknar en orderbekräftelse.
Auktoriserad återförsäljare
Vi levererar produkter som till 100% kommer från auktoriserade generalagenter. Med andra ord erbjuder vi inga importerade varor. Du kan vara säker på att du får en ny och fräsch, äkta produkt. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.
Priserbjudanden
Erbjudanden och rabatterade priser som finns på webbshopen och gäller endast på webbshopen och inte i butik om inget annat anges. Rabatter är alltid beräknade på butikspriset.
Övrigt
Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan så som tryck och skrivfel samt slutförsäljning. Skulle en produktinformation vara felaktig har konsument rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.
Bruksanvisning i fysisk eller digital form medföljer de produkter där detta krävs för användning av produkten.
Harmoniq uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat. Vi följer personuppgifts lagen (PUL).
En länk till dessa köpvillkor finns med i den orderbekräftelse som mailas ut vid en genomförd beställning.
Leverans och fraktsätt.
Fraktkostnaden beror på vikten samt storleken på varor du önskar handla. Kassan visar alltid det bästa alternativet för dig. Leveranstid är 1-4 arbetsdagar inrikes. Vid eventuell försening vid hanteringen hos oss kommer du att få information om detta mailledes och om vi inte inom skälig tid kan avhjälpa felet så har du som konsument rätt att häva köpet. Du måste dock alltid kontakta oss och meddela oss om hävning av ordern innan ordern skickas samt få en bekräftelse från oss om att din begäran är hanterad. Vi reserverar oss för eventuella förseningar från transportbolaget oavsett leveranssätt. Du står själv för kostnader som är förenliga med outlöst paket och returfrakt om försändelsen har lämnats över till speditör.
För outlösta paket debiteras frakt, returfrakt och hantering för returen motsvarande belopp på 300 kr. Om orderbeloppet understiger omkostnaderna för frakt och hantering kvarstår hela orderbeloppet. Om du önskar få den skickad till dig igen står vi för halva kostnaden så du blir debiterad 150kr. Om du har ångrat ditt köp måste beställda varan hämtas ut innan den kan returneras till oss. Kostnader som är förenliga med returen står du för. Tiden paketet ligger i boxen eller hos ombudet varierar. Viktigt att du hämtar ut din försändelse så du inte får extra avgifter.
Under vår högsäsong från och med 1 november till och med 15 januari kan vi tyvärr inte erbjuda delleveranser av Budbee-ordrar. Saknade produkter i ordrar med detta leveranssätt under angiven period kan komma att makuleras och krediteras löpande av vår administration för att säkerställa att ordern kan skickas inom angiven leveranstid om inget annat leveransalternativ meddelas till oss. Du som kund får i samband med detta besked om vilka produkter som inte kunnat levereras samt information gällande återbetalningen.
Leverans utomlands
Vi levererar även utomlands till Danmark, Norge och Finland. Kontakta oss för mer information!
kundservice@harmoniq.se
Utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 300kr.
We also deliver to Denmark, Norway and Finland. Please contact us for more information!
kundservice@harmoniq.se
Outside Sweden, a shipping fee of 300 SEK is added.
Service
Vi levererar produkter endast från auktoriserade generalagenter. Vi erbjuder med andra ord INGA importerade varor eller kopior och du kan vara säker på att du får en ny och fräsch produkt. Kontakta oss gärna för mer information via kundservice@harmoniq.se.
Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördröjning. Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan så som tryck och skrivfel samt slutförsäljning. Skulle en produktinformation vara felaktig har konsument rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.
Hållbar miljö
Vi värnar för miljön! Största delen av miljöförstöring inom ehandel är paketering och transport. Vi jobbar med en hållbar miljöutveckling och därför är vår kartong gjord av återvunnet material samt packmaterialet av återvunna kartonger. Detta för att vi ska kunna förändra det vi kan för att bidra till mer hållbar miljö. Vi anser att då packmaterialet och kartongen ändå kommer slängas av konsumenten så gör vi vad vi kan för miljön genom att bara använda oss av återanvänt material och på så sätt blir påfrestningen på miljön mindre.
Frakt med Instabox, Budbee och Schenker
Du kan välja mellan 3 olika fraktbolag hos oss. Välj det alternativ som passar dig bäst i kassan så räknas bästa priset för dig beroende på vikten och måtten av produkterna du har valt att inhandla. Viktigt att du hämtar ut din order inom angivna tiden. För outlösta paket debiteras frakt, returfrakt och hantering för returen motsvarande belopp på 300 kr. Om orderbeloppet understiger omkostnaderna för frakt och hantering kvarstår hela orderbeloppet. Om du önskar få den skickad till dig igen står vi för halva kostnaden så du blir debiterad 150kr. Om du har ångrat ditt köp måste beställd vara hämtas ut innan den kan returneras till oss. Kostnader som är förenliga med returen står du för. Tiden paketet ligger i boxen eller hos ombudet varierar. Viktigt att du hämtar ut din försändelse så du inte får extra avgifter.
Instabox
Värt att veta är att leveranser med Instabox är 100% fossilfria. Du väljer smidigt vilken box du önskar få varorna levererade till. Du hämtar ut ditt paket när det passar dig med en kod som du får på SMS. Innan du slutför ditt köp, dubbelkolla så det är rätt utlämningsställe som är valt i rullistan. Leveranssättet visas om det är tillgängligt där du bor. Paketet ligger 3 dagar i boxen. Helgdagar räknas som halvdagar. Den 4de dagen returneras den till Instabox lager och kan köras ut inom 7 dagar ut igen utan extra kostnad. Skicka ett sms till 0703557444 med ordernr och förklara vart du vill ha den utkörd till inom dessa 7 dagar så löser vi det. Den 10de dagen skickas den tillbaka till oss som outlöst paket och det medför extra avgifter för dig.
Budbee
Ladda ner Budbee-appen för ibland utgår inget SMS utan du får aviseringar från appen. Viktigt att du sätter igång aviseringarna så att du inte missar att hämta ut din order vilket medför extra avgifter för dig.
- Hemleverans, smidiga leveranser till din dörr från eftermiddag till 22-tiden med enbart fossilfria och förnybara bränslen. Med Budbee väljer du själv datum och klockslag för din leverans, du får uppdateringar och kan följa din order i realtid. Ytterligare leveransalternativ och returer är också tillgängliga via Budbee-appen eller trackinglänken. Du kan fylla i eventuell portkod i det SMS som skickas ut. Leveranssättet tas fram om det är tillgängligt där du bor. Avbryter du leveransen innan den är hos dig hanteras det som outlöst paket och det medför extra avgifter för dig.
- Box, en snabb och smidig leveranstjänst där vi använder fossilfria och förnybara bränslen. Enkel upphämtning med en pinkod. Välj när och var du vill hämta eller returnera ditt paket. Få uppdateringar, tillgång till ytterligare leveransalternativ och boka returer i Budbee-appen eller via trackinglänken. Varorna levereras till en utlämningsbox som du väljer i kassan. Innan du slutför ditt köp, dubbelkolla så att det är rätt box vald i rullistan. Paketet ligger 7 dagar i boxen. Den 8de dagen returneras den som outlöst paket vilket medför extra avgifter för dig. Leveranssättet visas om det är tillgängligt där du bor.
Schenker
Paketet levereras till ditt val av DB Schenker-ombud. Paketet går att spåra hela vägen via en länk som du får via mejl när ditt paket har skickats från oss. Denna länk finns även om du loggar in på mina sidor. Vid hämtning av paket uppvisas giltig legitimation samt uppges de löpnummer som aviserats. Paketet ligger 14 dagar hos ombudet. Den 15de dagen returneras ohämtade paket vilket medför extra avgifter för dig. Alla leveranser med DB Schenker klimatkompenseras som en del i målet att minska utsläppen av CO2 med 70 % till år 2030.
Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som är skickad tillkommer en avgift à 300kr för leveranser med Schenker. Ändringar är kostnadsfria hos Budbee. Notera att vi aldrig kan garantera en ändring men att vi tillhandahåller hjälp för att förmedla önskemålet till respektive leverantör utan extra kostnad.
Du som kund ansvarar själv för att uppgifterna i din order är korrekta i samband med orderläggandet samt eventuella merkostnader till följd av felaktiga uppgifter.
Under högtider såsom julen och Black week och dylikt kan det förekomma förseningar. Vi och våra fraktbolag försöker självklart att leverera din order så fort som möjligt men under högtider kan det förekomma längre leveranstider. Om du är väldigt mån om att få din order leverans en viss dag, kan du ta kontakt med oss via sms på 0703557444 för att vi ska se till att uppfylla ditt önskemål.
Retur, byte & ångerrätt.
Du som kund har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar från det att du har tagit emot din beställning enligt Konsumentverket. Observera att du måste hämta ut varan innan du gör en retur. Du kan ej låta den returneras från ombudet. Icke hämtade paket hanteras enligt villkoren för detta. Så länge varan är oöppnad kan du skicka tillbaka den eller byta den mot en annan produkt. Du är själv ansvarig för att din retur kommer fram till oss. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2014:14 kap 5 paragraf 11. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten. För övriga varor får produkten kontrolleras inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För öppnade produkter som används ovårdat görs ett prisavdrag på skälig summa.
Hur returnerar jag min vara?
1. Paketera din vara så att den tål att skickas, helst i kartongen du fick den i.
2. Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera returen på ett korrekt sätt. Vi ser gärna att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka dina varor till oss så vi kan förbereda ditt ärende.
3. Välj fraktsätt och fraktbolag, du står själv för returkostnaden. Vi kan skicka retursedel men Schenker tar 99kr vilket blir ditt pris.
4. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov. Använder du box-tjänsterna som användes vid leverans när du returnerar dras returkostnaden av köpesumman.
5. Återbetalning sker med samma betalsätt som köpet.
Hur byter jag min vara?
1. Paketera din vara så att den tål att skickas, helst i kartongen du fick den i.
2. Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera ditt byte på ett korrekt sätt. Maila oss alltid innan du sänder tillbaka din retur via order@harmoniq.se.
3. Välj fraktsätt och fraktbolag, du står själv för returkostnaden. Vi kan skicka retursedel men Schenker tar 99kr vilket blir ditt pris. Vid byte av vara är frakten från oss tillbaka till dig med den nya varan 15kr om summan för produkten är över 300 kr, för varor under 300 kr tillkommer frakt på 50 kr.
4. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov. Använder du box-tjänsterna som användes vid leverans när du returnerar dras returkostnaden av köpesumman.
5. Återbetalning vid eventuell mellanskillnad sker med samma betalsätt som köpet. Mellanskillnad som skall betalas av kunden vid byte av vara faktureras om inget annat avtalats.
OBS! Varorna ska skickas till olika adresser beroende på om du skickar försändelsen som paket eller i form av brev. Är du osäker på vilken adress du ska välja ber vi dig att fråga oss via mail innan du skickar din försändelse (kundservice@harmoniq.se).
Använder du brevtjänster skickar du försändelsen till: (inklusive rekommenderat brev och vadderade kuvert)
HARMONIQ AB
Att. Order
Stora Gatan 26-28
72212 Västerås
Använder du pakettjänster skickar du försändelsen till:
HARMONIQ AB
Att. Order
Citytunneln, Centrakajen
72212 Västerås
Avbryta order
Observera att vi ej kan garantera en avbeställning av redan lagd order. Detta då vi har som mål att bearbeta inkommande ordrar så snart som möjligt. Kan ordern inte stoppas på grund av att den redan gått iväg från oss när vi hanterar ditt ärende, kan du göra en retur. Ångrad vara skickas tillbaka till oss inom 14 dagar från det att du har mottagit produkten enligt distansavtalslagen.
Kundansvar
Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Plastemballage på bland annat doftförpackningen får ej ha öppnats vid retur. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Förseglade eller plomberade varor så som hudvårdsprodukter och dofter som öppnats undantagas från ångerrätten, enligt 2014:14 kap 5 paragraf 11. Undantag från ångerrätten avseende en vara med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten. För övriga varor får produkten kontrolleras inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För öppnade produkter som används ovårdat görs ett prisavdrag på skälig summa.
Återbetalning vid ångrad vara
Återbetalning vid ångrad order sker med samma betalsätt som köpet. Hela summan exklusive frakt och avgifter betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om ångrad order dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänts.
Reservationsavgift
Ordrar med leveranssätt "Hämta i butik" innefattar en reservationsavgift om 60 kronor. Avgiften ingår i det totala orderbeloppet för fullföljt köp. Vid annullering, efter meddelande om att ordern finns att hämta i butik, görs ett avdrag på återbetalning/faktura. Skulle den totala kostnaden understiga 60 kronor kvarstår det totala orderbeloppet.
Önskar du ändra leveranssätt kan du få varorna skickade enligt gällande fraktkostnader. Vid önskemål om att ändra leveranssätt är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Garanti.
Samtliga el-produkter som saluförs av HARMONIQ AB säljs med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga ghd värmeverktyg erhåller 2 års garanti. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt. Vi har rätt att debitera dig för produkten då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. 3 års reklamationsrätt gäller för samtliga produkter. För hälotillskotten gäller 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag (vilket som kommer först).
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.
Köpgaranti med PriceRunner
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något skulle gå fel. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar. Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för trasig vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till den adress du är skriven på. PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning. Besök PriceRunner för en lista på ej omfattade kategorier samt fullständiga villkor och regler för Köpgarantin.
Ja tack, jag vill bli medlem på PriceRunner och gratis få köpgaranti!
Reklamation.
Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts, inom 2 månader anses som skälig tid.
Vid fraktskada på produkten mailas bilder på skadan och emballage till oss på kundservice@harmoniq.se i samband med att försändelsen hämtas ut eller tas emot vid hemleverans. Notera att en synlig fraktskada måste anmälas till oss samma dag som ordern hämtades eller tas emot vid hemleverans för att vi ska kunna ta ärendet vidare. Spara emballaget för eventuell ytterligare dokumentation då detta kan komma att begäras in från oss. Reklamationen kan komma att nekas av oss om fullständig dokumentation av emballage saknas eller anmälan inkommer till oss efter reklamationstiden.
Godkänd reklamation ersätts i första hand av en ny likadan eller likvärdig vara. Återbetalning vid godkänd reklamation sker med samma betalsätt som köpet. Summan betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om reklamerad produkt, dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan är återsänd. Retur av vara samt återbetalning sker utan onödigt dröjsmål.
Samtliga el-produkter som saluförs av HARMONIQ AB säljs med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. 3 års reklamationsrätt gäller för samtliga produkter. För hälsotillskott gäller 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag (vilket som kommer först).
Europeiska kommissionens oline-plattform för tvistlösning (ODR)
Allmänna Reklamationsnämden Box 174, 101 23 Stockholm, 08-508 860 00
Beträffande GHD-reklamationer
Vi behöver följande information för att kunna hantera din reklamation av en GHD värmeverktyg.
1. Ordernummer
2. Kort beskrivning på vad problemet är
3. Namn
4. Adress
5. Postnummer
6. Mail
7. Mobilnummer
8. Bild på datecode (läsbar bild) och skriv även ner den. Datecode sitter på tången med en streckkod. Vi behöver en bild på den samt att du skriver ner den om de inte kan avläsa bilden.
9. Skicka denna information till kundservicese@service.wella.com och lägg till kundservice@harmoniq.se som kopia.
När vi får ovan info kommer GHD att skicka en retursedel till dig för att kontrollera tången. Därefter tas ett beslut om du får en ny eller den du skickade in lagad.
Personuppgiftshantering.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR, klicka här.
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Du som kund har rätt till dataportabilitet vilket innebär att du har rätt att få ut vilka uppgifter vi har om dig. Kontakta kundservice för ett sådant ärende.
Cookie policy.