take over
take over
Om Estée Lauder

 

 

Estée Lauder grundade sin verksamhet 1946 med fyra produkter och en orubblig tro på att: alla kvinnor kan vara vackra. Idag, mer än 60 år senare, har detta enkla uttalande varit med och ändrat synen på hela skönhetsindustrin.

BÖRJAN
Född som Josephine Esther Mentzer, växte Estée Lauder upp i Corona, Queens, med sin ungerska mor, Rose, och hennes tjeckiska far, Max. Namnet Estée var en variant på hennes smeknamn i familjen, Esty. Hon hade alltid varit intresserad av skönhet och hennes farbror, kemisten John Schotz, var som en mentor för henne. Hon startade sin verksamhet genom att sälja hudvårdsprodukter till skönhetssalonger och hotell.

STYRKAN MED BERÖRING
Mrs. Lauders kanske allra viktigaste arv var hennes fasta tro på att för att sälja måste du röra vid kunden. Hon använde mycket tid på att vägleda kunderna och lära upp sina  Beauty Advisors. "Jag kom inte dit jag ville genom att önska eller hoppas på det, jag arbetade för det," påminde hon ofta sin personal om.

EN BRA LEDARE
Som en passionerad förespråkare av att ge prover, använde Mrs. Lauder sina första promotionbudgetar till att invitera kunderna till att få gratis gåvor vid en Estée Lauder Counter och genom att dela ut gratisprover vid modeshower. Hon utvecklade också idéen om "gåva vid köp" där hon gav de kunder som köpte Estée Lauder produkter gratis gåvor. Ett av hennes favoritcitat var "Tell-A-Phone, Tell-A-Graph, Tell-A-Woman," baserat på hennes överbevisade tro på att så snart en kvinna har provat en produkt hon tycker om, så kommer hon att dela glädjen med alla runt omkring sig.

Mrs. Lauder erhöll otaliga priser under åren. 1967 utnämnde American Business Women's Association (ABWA) henne till en av de 10 mest framträdande kvinnorna i det amerikanska näringslivet. Hon mottog också Cosmetic Executive Women's President's priset för ett enastående arbete inom hennes område 1989 och Neiman Marcus priset för annorlunda service inom mode 1962 och en gång till 1992. American Society of Perfumers gav henne deras första Living Legend pris 1994. 2002 utnämnde United States Department of Commerce henne till International Business Leader of the Year. Mrs. Lauder stöttade många välgörenhetsprojekt och även många civila och kulturella insatser som restaureringen av palatset i Versailles, såväl som projektet  The Lauder Foundation, där det upprättades fler läkarplatser för barn i Central Park i New York.

TILLGÄNGLIG SKÖNHET
När verksamheten började att annonsera insisterade Mrs. Lauder på att deras printade bilder skulle porträttera skönhet som både var inspirerande och tillgänglig. 1962 började Estée Lauder att söka efter en modell som kunde bli märkets "ansikte". Genom åren har supermodeller som Karen Graham, Willow Bay, Paulina Porizkova och nu Constance Jablonski, Liu Wen, Hillary Rhoda, Elizabeth Hurley och Carolyn Murphy representerat Estée Lauder.

ELEGANT STIL
Mrs. Lauder var även mycket involverad i designen av förpackningarna till produkterna. Ett av hennes många bidrag var valet av Estée Lauders signaturblå färg som hon menade skulle passa in de flesta badrum och sovrum. 

Det finns inga produkter att visa i denna kategori.


Läs mer
Visa mindre

Alla kvinnor kan vara vackra - Estée Lauder

Alla kvinnor kan vara vackra. Estée Lauder byggde upp sitt brand på denna enkla och inspirerande vision. Från avancerad, high-performance hudvård och foundations till djupa, glänsande färger och inspirerande dofter. Upplev vad som gör dig vacker här. Alla kvinnor kan vara vackra. Estée Lauder byggde upp sitt brand på denna enkla och inspirerande vision. Från avancerad, high-performance hudvård och foundations till djupa, glänsande färger och inspirerande dofter. Upplev vad som gör dig vacker här.

Din produkt är tillagd

×
Startsidan
Clinique
Clinique Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator
Clinique Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator 30 ml
Clinique Moisture Surge Overnight Mask 100 ml