Ibland går saker fel...

...så hur kan vi hjälpa dig?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig med ditt skönhetsproblem oavsett om det består av en finne på näsan, eller om du undrar vart sjutton din orderbekräftelse tagit vägen. Vi har samlat dom vanligaste frågorna nedan. Finner du inte svaret på ditt skönhetsproblem kontakta vår snygga kundservice via mail eller via vår chatt. Vi svarar så snabbt våra lösnaglar tillåter.

Min beställning.

  • Vart har min order tagit vägen?

    I leveransbekräftelsen skickar vi med en spårningslänk där du kan följa din order, men ibland kan det såklart bli knas på vägen ändå... Då är du välkommen att höra av dig till oss med ditt ordernummer så tar vi en närmare titt!
  • Vart är min orderbekräftelse?

    Du ska få en bekräftelse på ditt köp till din email. Email från oss kan hamna i skräpposten, så vi ber dig vänligen kontrollera din skräppost om du saknar email från oss. Har den hamnat där vänligen lägg till ”order@harmoniq.se” och ”kundservice@harmoniq.se” under ”Betrodda avsändare” så att du inte missar viktig information vi kan komma att skicka dig. Notera att hos vissa hotmail-användare, blockerar mailklienten våra mail utan att gå vidare till skräpposten. I dessa fall rekommenderar vi att ni kontaktar oss omgående för en manuell bekräftelse. Vänligen kontrollera alltid din orderbekräftelsen och återkom till oss om något är felaktigt. Du som kund ansvarar för att se till att kontakta oss om du saknar en orderbekräftelse.
  • Kan jag avbryta min order?

    Det är lätt att vara efterklok! Du kan prova att höra av dig till oss så kan vi se om din order inte har hanterats än, då är det lättare att avbryta din beställning. Om din beställning redan har skickats och du har ångrat ditt köp så måste din order hämtas ut innan den kan returneras till oss och då står du som kund för returkostnaden.
  • Borde jag bli medlem innan jag handlar?

    Absolut! Att bli medlem helt kostnadsfritt. Genom att bli medlem i vår kundklubb på webben får du möjligheter till bättre priser samt att göra personliga hud-, hår- och makeupanalyser utförda av auktoriserade hudterapeuter, frisörer och makeupartister. Som Harmoniq Exclusive medlem får du dessutom speciella erbjudanden, lägre pris och möjlighet att handla dom senaste skönhets-produkterna innan alla andra.

Betalning.

  • Vilka betalsätt kan jag välja mellan?

    På Harmoniq kan du betala smidigt via Klarna med olika betalsätt. Du kan välja mellan Swish, månadsfaktura, faktura 30 dagar, direktbetalning, delbetalning eller kortbetalning. Läs mer om betalningsvillkor under våra köpvillkor!
  • När får jag min återbetalning?

    Återbetalning vid ångrad order sker med samma betalsätt som köpet. Hela summan exklusive frakt och avgifter betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om ångrad order dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan har återsänts.

Leverans.

  • Vilka fraktsätt kan jag välja mellan?

    Du kan välja på flera fraktsätt via Instabox, Budbee, Schenker eller hämta i Västerås-butiken. De olika fraktsätten ger en estimerad tid på din leverans och hjälper dig att välja rätt!
  • Do Harmoniq deliver to other countries?

    We also deliver to Denmark, Norway and Finland. Please contact us for more information! kundservice@harmoniq.se Outside Sweden, a shipping fee of 300 SEK is added.

Retur & reklamation.

  • Hur returnerar jag min vara?

    1. Paketera din vara så att den tål att skickas, helst i kartongen du fick den i. 2. Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera returen på ett korrekt sätt. Vi ser gärna att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka dina varor till oss så vi kan förbereda ditt ärende. 3. Välj fraktsätt och fraktbolag, du står själv för returkostnaden. Vi kan skicka retursedel men Schenker tar 99kr vilket blir ditt pris. 4. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov. Använder du box-tjänsterna som användes vid leverans när du returnerar dras returkostnaden av köpesumman. 5. Återbetalning sker med samma betalsätt som köpet.
  • Hur byter jag min vara?

    1. Paketera din vara så att den tål att skickas, helst i kartongen du fick den i. 2. Din retur behöver innehålla ordernummer och kontaktuppgifter till dig för att vi ska kunna hantera ditt byte på ett korrekt sätt. Maila oss alltid innan du sänder tillbaka din retur via order@harmoniq.se. 3. Välj fraktsätt och fraktbolag, du står själv för returkostnaden. Vi kan skicka retursedel men Schenker tar 99kr vilket blir ditt pris. Vid byte av vara är frakten från oss tillbaka till dig med den nya varan 15kr om summan för produkten är över 300 kr, för varor under 300 kr tillkommer frakt på 50 kr. 4. Vi rekommenderar att du väljer en försäkrad och spårbar tjänst eftersom du själv ansvarar för att returen kommer fram till oss. Vi kan hämta rekommenderade och skrymmande brev från ombudet vid behov. Använder du box-tjänsterna som användes vid leverans när du returnerar dras returkostnaden av köpesumman. 5. Återbetalning vid eventuell mellanskillnad sker med samma betalsätt som köpet. Mellanskillnad som skall betalas av kunden vid byte av vara faktureras om inget annat avtalats. OBS! Varorna ska skickas till olika adresser beroende på om du skickar försändelsen som paket eller i form av brev. Är du osäker på vilken adress du ska välja ber vi dig att fråga oss via mail innan du skickar din försändelse (kundservice@harmoniq.se).
  • Hur reklamerar jag en vara?

    Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts, inom 2 månader anses som skälig tid. Vid fraktskada på produkten mailas bilder på skadan och emballage till oss på kundservice@harmoniq.se i samband med att försändelsen hämtas ut. Notera att en synlig fraktskada måste anmälas till oss samma dag som ordern hämtades ut för att vi ska kunna ta ärendet vidare. Spara emballaget för eventuell ytterligare dokumentation då detta kan komma att begäras in från oss. Reklamationen kan komma att nekas av oss om fullständig dokumentation av emballage saknas eller anmälan inkommer till oss efter reklamationstiden. // Godkänd reklamation ersätts i första hand av en ny likadan eller likvärdig vara. Återbetalning vid godkänd reklamation sker med samma betalsätt som köpet. Summan betalas tillbaka inom 14 dagar från att vi har meddelats om reklamerad produkt, dock aldrig innan varan har kommit åter i retur eller att kunden kunnat bevisa att varan är återsänd. Retur av vara samt återbetalning sker utan onödigt dröjsmål. // Samtliga el-produkter som saluförs av HARMONIQ AB säljs med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. 3 års reklamationsrätt gäller för samtliga produkter. För hälsotillskott gäller 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag (vilket som kommer först).
  • Hur reklamerar jag en GHD-produkt?

    Beträffande GHD-reklamationer Vi behöver följande information för att kunna hantera din reklamation av en GHD värmeverktyg. 1. Ordernummer 2. Kort beskrivning på vad problemet är 3. Namn 4. Adress 5. Postnummer 6. Mail 7. Mobilnummer 8. Bild på datecode (läsbar bild) och skriv även ner den. Datecode sitter på tången med en streckkod. Vi behöver en bild på den samt att du skriver ner den om de inte kan avläsa bilden. 9. Skicka denna information till kundservicese@service.wella.com och lägg till kundservice@harmoniq.se som kopia. När vi får ovan info kommer GHD att skicka en retursedel till dig för att kontrollera tången. Därefter tas ett beslut om du får en ny eller den du skickade in lagad.

Behöver du fortfarande hjälp?

Vad tråkigt att du inte hittade svaret på ditt skönhetsproblem. Lugn vi hjälper dig! Vi har som ambition att besvara din fråga inom 48 timmar. Dom flesta av våra produkters priser kan ibland se orimligt bra ut trots att vi är auktoriserade återförsäljare, men det händer ibland att någon sladdar på tangentbordet. Vi behåller oss därför rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter så som tryck och skrivfel, slutförsäljning eller prisfel.
 
Skulle produktinformationen vara felaktig har du som konsument självklart rätt att reklamera varan. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller, med undantag för om felet är uppenbart.
Vår kundservice har öppet:

Alla vardagar 8-18
Helger 12-16 (Via sms på: 070-35 57 444)

Kontakta kundservice:

E-post:
kundservice@harmoniq.se

Öppettider chatt:
Vardagar 10-18

 

Journummer:

För dig som inte kan vänta på svar eller har ett superduper-akut ärende. Ring eller SMSa vårt journummer 070-35 57 444

Kommer du inte fram via telefon skicka ett SMS. Vi lovar att svara så snart vi bara kan. Vi gör vårt bästa för att ta hand om ditt ärende.


Tack för att ni handlar av oss!
Bästa hälsningar ♥ Harmoniq 

Exempelbild